6. Manilai átszállás

Fülöp-szigetek,Manila,Átszállás
Hajnalban indultunk KL-ből Manilába. Ázsiában is van fapados légitársaság. Három 20 kg-os bőrönddel, reggelivel és egy külön jeggyel nekem, hogy elférjek, már nem annyira fapados az ár az Air Asia légitársaságnál. Ázsiai körutazáskor érdemes minden repülő utat Kuala Lumpurból indítani, mert innen a legolcsóbb.  Az út kb. 5 óra hosszú Maniláig, közben minden ami sűrűbb […]

Hajnalban indultunk KL-ből Manilába. Ázsiában is van fapados légitársaság.

Az út kb. 5 óra hosszú Maniláig, közben minden ami sűrűbb mint a levegő, megpróbálják eladni neked.

A manilai NINOY reptér egy elég nagynak mondható reptér és  nehezítés képpen a Fülöp-szigeteken van.

Egy dologban reménykedtem, hogy megússzuk az átszállást reptéren belül, de sajna át kellett menni egy másik terminálra, ahonnan a filippínó belső járatok indulnak.

Azt a koreográfiát találtam ki itthon, hogy úgy fogunk vonulni mindenhol, hogy a gyerekek mennek előttünk és egy bőröndöt húznak, mi utánuk a két bőrönddel, rajtam még pluszban elöl és hátul is egy-egy hátizsák, hogy négyszer nagyobbnak nézzek ki, mint egy átlagos túlsúlyos európai ember.

Természetesen a gyerekek még akkor sem tudnak egyenesen menni, ha a burkolat vonalát kell követni a földön és közben minden kirakatnál megállnak, vagy csak egymást lökdösik a bőrönddel.

Tök ideges voltam mire megtaláltuk a buszmegállót ahonnan indult a transzfer.

Hátra ültünk, hogy nehogy összekeverjenek a helyi utasokkal.

A busz nagyon lassan haladt a hihetetlen csúcsforgalomban, de nem kellett sietnünk, mert 6-8 óránk volt az átszállásra.

Arra lettem figyelmes miközben vasaltam az idegrendszerem, hogy egy fekete ruhás fickó a sofőr mellől kiabál nekem. A szemüvegem a táskában maradt, ami a busz hasában zötyögött, így bárgyúan mosolyogtam rá, hogy nem értem sajnos. Mondom Zsófinak, rossz helyre ültünk, vagy kevesebbet fizettünk és a pasas tök ideges rám, valamit nagyon akar. Aztán kiderült, hogy a fickó hittérítő és csak értem/értünk imádkozott, meg a bűnös lelkünkért. Nem tudom honnan látta, hogy bűnösök lennénk, de jelezték, hogy ha pár száz peso-t   bedobnánk a közösbe, akkor feloldozást adna minden bűnünk alól. Hát bizony csak egy eü. csomagot loptunk a repülőről, nem éreztem magam nagyon bűnösnek és hát úgy voltam vele, hogy megkockáztatom a rontás levételének elmulasztását. Amikor leszálltunk a buszról és elmentem mellette, még csak nem is köszönt, sőt úgy csinált mintha észre sem venne, pedig olyan árnyékot vetettem rá, mintha beborult volna az ég felette.

59. Thaipusam fesztivál Kuala Lumpurban

Malájziában csak pár napot pihentünk az unoka tesómnál. Jó ötlet volt megállni egy kicsit és szoktatni magunkat Ázsiához. Bár Kuala Lumpur inkább európai mint ázsiai. Szerintem.

54. Coron

Coronra eljutni a legegyszerűbben El Nido kikötőjéből induló gyors komppal lehetséges.